Odvrátená strana

15.04.2021

Okolo mňa je tma. Takmer sa bojím, čo príde. Ako vyzerá moja vlastná noc? Čo všetko sa v nej ukrýva?

Niekto prichádza, nejaká postava. Nevidím jej do tváre a mám obavy. Nepoznané vie byť desivé. Mám odvahu pozrieť sa jej do očí?

Postava zastane kúsok odo mňa. Je tmavá a takmer nepriateľská. Zaujímavé, strach zo mňa trošku opadáva. Ako sa môžem na postavu pozrieť a skúmať ju zblízka, akoby mi pripadala známejšia. Akoby som časť z nej poznala.

"Áno - ja som ty," odpovie postava na moju nevyslovenú otázku. Trošku ma zamrazí. Vyzerá trochu desivo. Vedela by sa aj pobiť, keby to bolo nutné.

"Nepáčim sa ti?" prehovorí opäť postava a ja sa ošívam. Ťažko sa mi prijíma predstava, že aj toto môžem byť ja. Ale čím viac postavu skúmam, čím viac sa s ňou prepájam, tým bližšia a sympatickejšia mi pripadá. 

"Takže viem byť aj silná?" opýtam sa postavy. 

Dá si dolu kapucu z hlavy a ukáže mi svoju tvár. Som pripravená uvidieť pravdu. Tvár bytosti ma prekvapí - vidím samú seba. A vtedy akoby sa nám prepojili vedomia. Postupne mi odovzdáva všetky informácie, ktoré nosí v sebe, všetku silu, ktorú som v sebe popierala... akoby som sa začala zväčšovať. 

Jej tvár sa začína usmievať a vyžaruje z nej mäkkosť a priateľskosť. Začínam chápať. Potlačovala som svoju odvrátenú stranu a pritom sa pripravovala o životodárnu silu. Ako neexistuje svetlo bez tmy, neexistuje ani dobro bez zlého. Nemôžem byť celistvá, keď nejakú svoju časť neprijímam.

Postava prikyvuje mojim myšlienkam a ja sa na ňu zoširoka usmievam. Bože, ako mi táto časť chýbala. Teším sa zo vzájomného stretnutia. Roztvorím náruč a objímeme sa.

Už nemusíme spolu bojovať. Už sa nemusím báť sama seba. Našla som samú seba, svoje ja. Áno - i toto som ja, i ja mám v sebe primitívnu silu a zvieracie inštinkty. Tým, že to prijímam, uvoľňujem v sebe ohromnú silu prijatia a zároveň uvoľnenia. Upokojujem sa samú seba... Cítim mier v duši. 

A ktovie, možno si raz uvedomím, že neexistujú strany ani polarity, že neexistuje hore ani dole... možno raz pochopím, že všetci a všetko sme jedno.

2017-2024 Ing. Miroslava Machynová, 0944 256 013, machynova.miroslava@gmail.com
Vytvorené službou Webnode
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky